70% af globale medier vil fokusere mere på nyhedsbreve i 2022

Nyhedsbreve bliver prioriteret i mediebranchen

Kontakt

Rasmus Geckler, Direktør, Peytz Mail

70% af de globale mediehuse vil gøre mere ud af nyhedsbreve via e-mail i 2022 – kun overgået af podcast/lyd.

Sådan lyder det fra en ny rapport fra Reuters Institute, der har undersøgt trends og fokusområder inden for mediebranchen i 2022. 

I undersøgelsen har 246 mediechefer fra medier i 52 lande, herunder Danmark, svaret på en række spørgsmål om prioriteter og fokusområder for 2022. 

"Specifically, publishers say that they will be putting more resources into podcasts and digital audio (80%) as well as email newsletters (70%), two channels that have proved effective in increasing loyalty as well as attracting new subscribers."
Kilde: Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2022, Reuters Institute for the Study of Journalism

I følge rapporten vil 70% fokusere mere på nyhedsbreve – kun overgået af podcast og lyd. Kilde: Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2022, Reuters Institute for the Study of Journalism

Rasmus Geckler, direktør for Peytz Mail, er ikke overrasket over, at nyhedsmedier vil bruge flere ressourcer på nyhedsbreve i år:  

Vi, der hver dag arbejder indgående med nyhedsbreve og mails, ved fra erfaring, at nyhedsbreve er en strategisk vigtig, omkostningseffektiv og loyalitetsunderstøttende kanal. Nyhedsbreve giver mulighed for at få et dybere engagement med brugerne, du har fuldstændig kontrol over din kommunikation, og du får dine modtageres tæt på udelte opmærksomhed i indbakken. Det gælder i øvrigt ikke kun, hvis du er et mediehus." 

Vil du blive klogere på fordelene ved nyhedsbreve og e-mail marketing? I en tidligere artikel har vi skrevet om, hvorfor e-mails og nyhedsbreve er ét af de vigtigste marketingværktøjer i enhver succesfuld forretning. 

 

(Opdateret 10. maj 2022)

Publiceret 18. januar 2022