Sådan sparer du tid på dine nyhedsbreve

Synes du, at nyhedsbreve er en tidsrøver? Det behøver de ikke at være, hvis du lader dit nyhedsbrevssystem gøre arbejdet.

Kontakt

Christian Hjorth, Kontaktdirektør

Det kan være tidskrævende at arbejde med nyhedsbreve – især hvis du sender flere nyhedsbreve om ugen. Du skal skrive og opsætte tekst, tilføje links og indsætte billeder. Oven i det skal du sikkert også håndtere permissions og opdatere modtagerlister løbende. Men nyhedsbreve behøver ikke at være en tidsrøver, hvis du har det rette mailsystem, integrationer og funktioner.

Hvis du ikke får sendt nok nyhedsbreve, fordi du mangler tid, kan det i høj grad betale sig at automatisere og effektivisere arbejdsgangene omkring dine nyhedsbreve. Ellers risikerer du at gå glip af alle de forretningsmæssige fordele, som nyhedsbreve har. Nyhedsbreve har en høj ROI (Return of Investment) på hele 36. Det betyder, at du i gennemsnit får dine penge 36 gange igen, når du benytter dig af e-mail som marketingkanal. 

Se flere eksempler på, hvorfor nyhedsbreve er så effektiv en kanal

Slip for at sætte indhold op manuelt

Det er en skam, hvis manglende tid er skyld i, at du ikke får sendt så mange nyhedsbreve, som du gerne vil, og som dine modtagere forventer og ønsker. 

Men tænk, hvis du kunne slippe for at sætte indholdet op manuelt, hver gang du skal sende et nyhedsbrev?

Det indhold, du skal bruge til dine nyhedsbreve, har du sikkert allerede sat op én gang før i dit Content Management System (CMS). Når indholdet i forvejen ligger digitalt, kan du koble dit nyhedsbrevssystem sammen med dit CMS, så du nemt kan hente indhold, der ligger på din hjemmeside, direkte over i nyhedsbrevet.

  • Med et par klik vælger du det indhold, du skal bruge, og herfra bliver indholdet automatisk sat ind i dit nyhedsbrev med både tekst, billeder og links.

  • Hvis du har brug for at hente indhold fra andre systemer end hjemmesiden, er det også muligt at integrere dit nyhedsbrevssystem med f.eks. din webshop eller eventsystem.

  • Især virksomheder med store mængder indhold og mange udsendelser vil have gavn af at hente indhold automatisk. Men også mindre virksomheder, hvor hænderne måske er færre, har stor glæde af det.

  • Ved at hente indhold automatisk minimerer du risikoen for at sende nyhedsbreve med fejl. Det er ærgerligt at sende et nyhedsbrev og efterfølgende finde fejl i et link eller en tekst, fordi du ikke bare kan trække et nyhedsbrev tilbage.
En af de meget enkle måder, som du kan hente indhold fra din hjemmeside og direkte over i nyhedsbrevet er ved hjælp af feeds. Hvis du vil dykke mere ned i, hvad feeds er, og hvad det kan, har vi skrevet en artikel om det her.

Nyhedsredaktør på Videnskab.dk, Jonas Salomonsen, har sparet tre timer om ugen ved at automatisere Videnskab.dk’s nyhedsbreve med Peytz Mail. Læs casen her.

E-bog, download element

 

Jo flere modtagere til dit nyhedsbrev, jo bedre. 
Hent vores e-bog med værktøjer og gode tips til, hvordan du skaffer flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev – vi har naturligvis krydret e-bogen med cases fra nogle af vores kunder.

Hent e-bogen her

 
 
Nem og automatisk håndtering af nyhedsbrevsmodtagere

Det er altså ikke kun, når du skal sætte indhold op, at systemet kan gøre det tunge arbejde. Hvis du er vant til at håndtere modtagere og permissions manuelt, ved du, at det kan være tidskrævende. 

Med det rette mailsystem og en integration mellem dit CRM-system (eller medlemssystem, abonnementssystem eller tilsvarende) og dit nyhedsbrevssystem, kan alt, der vedrører modtagere, køre helt automatisk. Med en integration kan data flyde til og fra eller mellem systemerne, så du slipper for at forholde dig til bounces, afmeldinger og manuelle importer af modtagere. Med en integration kommer dine modtagere automatisk over på din mailingliste, når de tilmelder sig – og de bliver også automatisk afmeldt igen. 

Med en integration mellem dit CRM-system (eller medlemssystem, abonnementssystem eller tilsvarende) og dit nyhedsbrevssystem kan du: 

  • Lade systemet styre til- og afmeldinger til dit nyhedsbrev, så du slipper for manuelle importer.

  • Undgå at sende nyhedsbreve til de forkerte (fx til folk, der har afmeldt sig) og sikre, at du sender til alle, der har tilmeldt sig.

  • Anvende struktureret data på dine modtagere, som du kan bruge til fx segmentering.

  • Arbejde med fastdefinerede segmenter og automatisk sikre, at dine modtagere kun modtager relevante nyhedsbreve med bestemt indhold.

  • Få adfærdsdata fra dine nyhedsbreve retur i dit CRM-system, så du får en samlet indsigt og optimalt afsæt for at skabe vellykkede kunderejser og øget salg.
Vil du have alle de smarte muligheder? 

Peytz Mail understøtter naturligvis både integration med dit CMS-system, CRM-system, medlemssystem eller lignende systemer, så du kan spare tid på dine nyhedsbreve.

Vi hjælper altid med den tekniske opsætning og implementering, så du blot skal koncentrere dig om at lave gode nyhedsbreve. 

Læs mere om Peytz Mail her. 

(Opdateret 10. maj 2022)

Publiceret 7. februar 2022