3F: Fodbold-quiz på mail 10-doblede deltager-antallet

Kontakt

Christian Hjorth, kontaktdirektør

Udgangspunktet

Siden 2019 har fagforeningen 3F været hovedsponsor for 3F Superliga. Deres aftale med Danmarks bedste fodboldrække løber til afslutning af sæsonen 22/23.

Som en del af sponsoraftalen sikrer 3F deres medlemmer fri adgang til alle 3F Superliga kampe og dermed mulighed for at opleve det bedste af dansk fodbold.

For at synliggøre sponsoratet og værdien for deres medlemmer har 3F arbejdet med forskellige tiltag overfor medlemmerne.

Fodbold-quiz på mail

Et af initiativerne er et spil, hvor deres medlemmer kan quizze i deres fodboldviden og vinde f.eks. fodbolde.

“Vi startede allerede i foråret 2020 med fodbold-quizzen,” fortæller Marie Schiøtz, sponsor- og brandansvarlig hos 3F.

“Men vi ville gerne have en lidt større gennemslagskraft på quizzen. Derfor tog vi i efteråret 2020 fat i Peytz Mail for at integrere vores mailløsning i opsætningen - og dermed nå endnu flere af vores medlemmer.”

3F 02
Superliga logo 2
3F 07 højt

Mailflows og landingpage

Peytz Mail byggede en landingpage for 3F Superliga-spillet og udviklede et mail-flow, der skulle sikre at så mange som muligt fik mulighed for at deltage i spillet.

“Det handler om volumen. Desto flere, der bliver inviteret, desto flere vil spille med,” forklarer Christian Hjorth, Peytz Mail.

Derfor blev der sendt invitationer ud til abonnenterne på Fagbladets nyhedsbrev og de 3F medlemmer, som ikke fik nyhedsbrevet. Desuden indgik 3F et samarbejde med Faglige seniorer om også at inviterer deres medlemmer.

Efter invitationen sendte 3F yderligere to reminder-mails til dem, der ikke havde åbnet mail-invitationen.

10-dobling af deltagere

I alt deltager i dag næsten 4500 i quizzen, hvilket er en 10-dobling af antallet fra foråret 2020.

Quiz-mailen skaber en større loyalitet blandt medlemmerne og synliggør samtidig værdien af 3F’s sponsorat.

Der er en åbningsprocent på 40-45% pr. mail.

“Det er vi rigtig glade for,” siger Marie Schiøtz. “Med Peytz Mail-løsningen fastholder vi et stort engagement hos vores medlemmer.” 

Next step - fanmails

Som en del af deltagelsen i 3F Superliga-quizzen opgav deltagerne samtidig deres klub-tilhørsforhold.

Derfor har det seneste tiltag været et samarbejde med flere 3F Superliga-klubber, bl.a. FC Midtjylland.

Peytz Mail har sendt segmentede fanmails bl.a. til de deltagere, der har angivet at FC Midtjylland er deres favoritklub. Og tallene taler igen deres tydelige sprog:

De to første nyhedsbreve har en åbningsprocent på henholdsvis 52,4% og 62%.