Net Promoter Score - Mål kundeloyalitet med Peytz NPS

Peytz NPS er et brugervenligt system, der gør det enkelt for dig at udsende NPS-målinger via e-mails, så du får et værdifuldt og videnskabeligt underbygget benchmark for dine kunders loyalitet.

Kontakt

Jesper Goos, Afdelingsleder, Mail

NPS er en anerkendt international metode, der måler og dokumenterer dine kunders loyalitet, baseret på kundernes villighed til at anbefale din virksomhed til andre. 

Med Peytz NPS er det enkelt for dig at udsende NPS-målinger til dine kunder:

Peytz NPS – gør det enkelt at
udsende NPS-målinger

  • Automatisering af NPS-målinger: Peytz NPS automatiserer dine NPS-målinger, så de automatisk bliver sendt til dine kunder på det rette tidspunkt. Det er også muligt at opsætte automatiske reminder-mails til de kunder, som ikke har åbnet NPS-målingen i første omgang, eller opsætte NPS-kampagner, som løbende sender NPS-målinger ud til dine kunder over en længere periode. 

  • Mulighed for manuelle udsendelser: Hvis det ikke udelukkende giver mening for din forretning at udsende målinger automatisk, er det også muligt at opsætte manuelt – så du selv er i kontrol.

  • Brugervenligt system: Brugergrænsefladen i Peytz NPS er holdt simpel og overskuelig, så det er nemt at navigere rundt og opsætte nye NPS-udsendelser.

  • Værdifuld dataindsigt: I Peytz NPS har du naturligvis mulighed for at dykke ned i en masse data om dine NPS-målinger, og du kan eksportere data og feedback fra dine målinger over i eksempelvis Excel. 

  • Whitelabel eller standardskabeloner: Det er muligt at få hele Peytz NPS som whitelabel, men vi stiller naturligvis også standardskabeloner til rådighed, så du kan komme hurtigt i gang med måle dine kunders loyalitet. 

Fordele ved en NPS-måling

  • Gør kundeloyalitet mere håndgribeligt: Fordi NPS er en simpel måling, er det også nemt at kommunikere og forstå internt i din organisation. Det kræver en fælles indsats at forbedre kundeloyaliteten, og med NPS får I et fælles benchmark at arbejde ud fra, så det er mere håndgribeligt at arbejde med kundeloyalitet på tværs af afdelinger.

  • Forhindrer churn: Målingen identificerer både dine loyale kunder, men også de kunder, som med stor sandsynlighed er på vej væk. Ved at analysere på resultaterne kan du afdække, hvordan din virksomhed bedst muligt får passive kunder til at være mere loyale. På den måde kan du tage hånd om de kunder, du er ved at miste, og dermed forhindre churn.

  • Giver indsigt i loyalitet og ikke tilfredshed: Selvom du i en kundetilfredshedsundersøgelse måler, at din kunde er tilfreds med din virksomheds produkt/ydelse, er det ikke ensbetydende med, at kunden er loyal og villig til at anbefale din virksomhed til andre. Ved at måle kundeloyaliteten får du indblik i dine kunders fremtidige adfærd, så du ved, hvor stor sandsynligheden er for at få nye kunder gennem positiv omtale fra eksisterende kunder.

Hvordan fungerer en NPS-måling?

En NPS-måling stiller dine kunder ét simpelt spørgsmål:

“Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [din virksomheds navn] til dine venner og kollegaer?

Kunden svarer på spørgsmålet på en skala fra 0-10, hvor 0 er meget usandsynligt og 10 er meget sandsynligt. I forlængelse af spørgsmålet kan du give kunden mulighed for at uddybe sit svar i en kommentar. Baseret på respondenternes svar, inddeler du kunderne i tre kundegrupper, som opdeler dem efter deres villighed til at anbefale din virksomhed:

  • Svar 9-10: Promoters (meget loyale kunder) 
  • Svar 7-8: Passives (passivt tilfredse kunder) 
  • Svar 0-6: Detractors (illoyale kunder)

Du udregner din virksomheds konkrete NPS ved at trække procentdelen af detractors fra promoters. NPS’en vil variere fra -100 til +100.

 

Er du interesseret i at høre mere om Peytz NPS?

Tøv ikke med at kontakte os, hvis du vil høre mere om mulighederne med Peytz NPS. 

Du kan få Peytz NPS som en selvstændig service, men hvis du i forvejen bruger vores e-mail marketing platform Peytz Mail, kan du tilkøbe NPS.

Uanset hvilken løsning, du har brug for, hjælper vi dig hurtigt i gang med at måle dine kunders loyalitet.

Jesper Goos 460x329
Jesper Goos
Afdelingsleder, Mail
+45 21 90 14 76 / jgo@peytz.dk