Derfor skal e-mail marketing være en del af din marketingstrategi

Vi giver dig argumenterne for, hvorfor e-mail marketing er værd at bruge tid på.

Kontakt

Christian Hjorth, Sales Manager

Der er mange grunde til, at du bør bruge e-mail marketing i din virksomhed i din forretning. Her er nogle af dem. 

  1. E-mail marketing har en høj ROI. Selvom e-mail ikke er ny og banebrydende kommunikationskanal, så har kanalen holdt sig på toppen og har en Return on Investment (ROI) på hele 36. Det betyder, at du i gennemsnit får dine penge 36 gange igen, når du bruger mail som markedsføringskanal.

  2. Mails er en omkostningseffektiv måde at holde dine kunder og leads informeret om din virksomheds nyheder, produkter/ydelser og events.

  3. Mails er effektive til at opbygge, udvikle og vedligeholde din virksomheds brand og få et dybere engagement med dine brugere.

  4. Mails er effektive til at fremme og pleje loyaliteten til dine kunder/medlemmer/leads. 

  5. Mails er en mobilvenlig kanal, fordi vi ofte tjekker mails fra mobilen.

  6. Mails har rigtig gode muligheder for segmentering, så du kan kommunikere målrettet og relevant til dine målgrupper. 

Men hvordan får jeg læsere til mine e-mails?

Hent vores e-bog og find konkrete tips til, hvordan du skaffer flere sign-ups – vi har naturligvis krydret e-bogen med cases fra nogle af vores kunder.

Hent e-bogen her

 



Kontrol og garanteret synlighed

Udfordringen med eksempelvis sociale medier er, at konkurrencen om kundens opmærksomhed er så massiv, at du risikerer, at dit budskab ikke når igennem til målgruppen. Blandt andet fordi du er underlagt ukendte algoritmer, som du ikke selv er herre over.

Unik dataindsigt 

E-mail marketing giver dig desuden unik dataindsigt i dine modtageres adfærd (1. parts data vel at mærke) og ved hjælp af integrationer, kan du binde dit e-mail marketing-system sammen med andre relevante systemer, så du får endnu mere ud af dine data. Jo flere data, du har om dine kunder og leads, jo bedre mulighed har du for at ramme dem med relevant indhold.

Peytz Mail understøtter naturligvis forskellige integrationer – se hvilke her

Målret budskaber med segmentering 

E-mail marketing har også rigtig gode muligheder i forhold til målretning og segmentering af indhold, så du kan optimere relevansen til den enkelte modtager. Det giver dig mulighed for at sende mere målrettet og personlig markedsføring til dine modtagere. På den måde undgår du at skyde med spredehagl eller jagte one-size-fits-all. 

Med segmentering kan du f.eks:

  • Segmentere hele mails eller dele af indholdet, så et bestemt indholdselement i nyhedsbrevet kun bliver vist for en bestemt målgruppe.
  • Målrette indhold til målgrupper, der har udvist (eller ikke udvist) en konkret adfærd.

(Opdateret 1. december 2023)

Publiceret 6. oktober 2022