E-mail marketing I Derfor skal e-mail marketing være en del af din marketingstrategi

Bliv klogere på e-mail marketing, og hvorfor e-mail marketing er ét af de vigtigste marketingværktøjer i enhver succesfuld forretning.

Kontakt

Christian Hjorth, Kontaktdirektør

 

Selvom du i dag har et hav af digitale platforme og kanaler som sociale medier at vælge igennem, når du skal kommunikere et budskab til din målgruppe, er der flere gode grunde til, at e-mail markedsføring skal være en del af din virksomheds marketingstrategi.

 

Fordelene ved e-mail marketing er
mange - eksempelvis:

  • Unik dataindsigt i dine modtageres adfærd (1. parts data vel at mærke)

  • Mulighed for segmentering, så du kan optimere relevans til den enkelte

  • Integrationer med dine andre systemer for optimal udnyttelse af dine data

  • Omkostningseffektiv markedsføring, hvor du er i kontrol

 

Kontrol og garanteret synlighed

E-mail er ikke en ny, banebrydende kanal, men der er en grund til, at kanalen stadig holder og er helt central i mange virksomheders marketingstrategi.

Udfordringen med eksempelvis sociale medier er, at konkurrencen om kundens opmærksomhed er så massiv, at du risikerer, at dit budskab ikke når igennem til målgruppen. Blandt andet fordi, du er underlagt ukendte algoritmer, som du ikke selv er herre over. Med e-mail marketing er din kontakt med modtageren en helt anden, og du har en langt højere grad af kontrol:

  • For det første fordi modtageren selv har bedt om at høre fra dig.

  • For det andet fordi du er i en kanal, hvor du har modtagerens udelte opmærksomhed: I indbakken.

 

 

"Der er en stærk sammenhæng mellem succes med e-mail marketing, og hvor dedikeret organisationen er til e-mail marketing. Blandt de mest succesfulde oplever 73%, at de har opbakning fra organisationen, mens det kun gør sig gældende for 8% af de mindst succesfulde."

Data og effektiv segmentering

Når du arbejder med e-mail marketing kan du i din e-mail marketing platform tilgå detaljerede og værdifulde data om dine modtagere.

Du kan for eksempel se, hvad de åbner og ikke åbner, og hvad de klikker på, så du kan målrette dit indhold efter, hvad der performer bedst. På den måde undgår du at skyde med spredehagl eller jagte one-size-fits-all. Du kan segmentere dine e-mail-lister efter bestemte kriterier, så du sender relevant og kvalificeret indhold til lige præcis de personer, som indholdet er allermest relevant for. 

 

Integration med API

Din e-mail marketing platform kan snakke sammen med dine andre systemer som eksempelvis dit CRM, CMS, abonnements- og medlemssystem, så du får mest muligt ud af dine data på tværs af platforme. Jo flere data, du har om dine kunder og leads, jo bedre mulighed har du for at ramme dem med relevant indhold.

 

 

Skal vi sammen sætte skub i din e-mail marketing?

Hos Peytz Mail hjælper vi dig med både system og rådgivning, så du får mest muligt ud af din e-mail marketing. 

Kontakt Christian Hjorth for at høre mere om mulighederne med Peytz Mail som din e-mail marketing platform.  

Christian Hjorth 460x329
Christian Hjorth
Kontaktdirektør, Mail
+45 27 10 92 60 / chh@peytz.dk