Brug feeds og spar tid på dine nyhedsbreve

Det behøver slet ikke at tage lang tid at sende et godt nyhedsbrev.

Kontakt

Christian Hjorth - Sales Manager

Med feeds kan du skabe nyhedsbreve lynhurtig uden en masse manuel opsætning. Feeds er nemlig en effektiv måde at fylde dine nyhedsbreve med relevant indhold fra dine eksterne kilder og systemer. Med et par klik vælger du det indhold, du skal bruge, og herfra bliver indholdet automatisk sat ind i dit nyhedsbrev med både tekst og billeder.
 

Feeds kan køre helt automatisk, og derfor effektiviserer det arbejdsgangen omkring dine nyhedsbreve og mails markant.

Alle moderne CMS-systemer tilbyder brug af feeds. Et af de meste kendte feeds er nok et RSS-feed, der gør det muligt at følge med i udgivelser på tværs af websites. Peytz Mail understøtter forskellige feed-formater som XML, RSS, JSON og RAW.

Nyhedsredaktør Jonas Salomonsen har sparet tre timer om ugen på at automatisere Videnskab.dk’s nyhedsbreve med Peytz Mail. Læs casen her.


Hvad skal der til for, at du kan bruge feeds?

Det system, som skal levere indholdet til dit nyhedsbrev, som for eksempel dit CSM-system, skal udstille et feed.

Dette feed skal være tilgængelig for Peytz Mail – typisk via en URL. I Peytz Mail konfigureres selve feed-opsætningen samt nyhedsbrevet, der skal bruge feeded, og så er du ellers klar til at sende nyhedsbreve og e-mails med indhold fra et feed.

Vi hjælper naturligvis med den tekniske opsætning, så dine feeds kommer til at køre automatisk. 

Avancerede feed-funktioner

Ud over den grundlæggende feeds-funktion er der også lidt mere avancerede muligheder i Peytz Mail, som du kan dykke ned i her:

  • Authentication: Dit feed kan ligge bag et såkaldt authentication lag, så det kun er Peytz Mail, der har adgang via f.eks. login og kodeord.

  • Søgning i et feed: Du kan søge i et feed fra Peytz Mail-backenden. Det kræver lidt ekstra funktionalitet i selve feeded, men kan være en stor hjælp til dig, der f.eks er redaktør.

  • Kombinerede feeds: Det er muligt at kombinere flere feeds til ét feed. Det giver rigtig god mening, hvis du vil samle indhold fra flere kilder i ét nyhedsbrev.

  • Undgå at sende den samme nyhed flere gange: Det er muligt kun at inkludere de elementer, der ikke var til stede sidst, at der blev hentet elementer fra et feed.

  • Segmentering: Vi kan lægge tags på indholdselementer, så de matches med data på dine modtagere, så et stykke indhold kun vises til en bestemt målgruppe. 

  • Dynamiske feeds: Har du brug for ekstrem fleksibilitet i opbygningen af dine nyhedsbreve? Så kan vi tage imod rå data og dynamisk opbygge de indholdselementer, du skal bruges til den enkelte udsendelse.

  • Schedule: Du kan differentiere indholdet på forskellige dage, så et bestemt område af nyhedsbrevet om mandagen f.eks. er podcast, men om fredagen er tilbud/rabatter. Scheduleren kan også differentiere indholdet i løbet af dagens udsendelse. F.eks. hvis morgen-nyhedsbrevet skal inkludere indhold fra ét feed, der ikke skal med i aften-udsendelsen.

  • Prioritet: Har du flere feeds, som skal levere indhold til et nyhedsbrev kan vi sætte en prioritering på dem, så de rigtige nyhedsbreve kommer med.

  • Push feed: I stedet for at lytte på en URL kan vores API kaldes med indholdet af et feed. Det gør det muligt at styre selve udsendelsen via API og ved hjælp af feed-strukturen sørge for, at indholdet nemt kommer ind i nyhedsbrevet.

  • Udvælgelse: Du kan manuelt importere artikler ind i et nyhedsbrev fra et feed i vores mail-editor. 

(Opdateret 1. november 2023)

Publiceret 5. oktober 2022