Hvorfor skal du bruge en Customer Data Platform (CDP)?

Kort sagt: Fordi en CDP indsamler data om dine kunder og leads på tværs af systemer, og placerer det hele på én samlet platform – så du bringer dine data i spil på tværs af organisationen og udnytter den optimalt til at nå dine forretningsmæssige mål.

Kontakt

Jesper Goos, Afdelingsleder, Mail

Unik dataintegration og real-tid opdaterede kundeprofiler og segmenter af både leads og kunder på tværs af systemer.

Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er faktisk muligt med en CDP. Bliv klogere på, hvorfor det giver værdi til din virksomhed at bruge CDP. 

 

Samler ALT data ét sted

Har din organisation store mængder data om leads og kunder, men udfordringer med at udnytte denne data optimalt?

Det er en udfordring, som mange organisationer kender, og som kun bliver større i takt med, at datamængden stiger, når flere datakilder og systemer kommer til.

En CDP løser denne udfordring ved at integrere data fra flere kilder på én platform og gøre dem lettilgængelig for andre systemer. Det gør det langt mere enkelt og overskueligt at tilgå din virksomheds data og udnytte dem optimalt til at nå forretningsmæssige mål.

 

Bring data i spil på tværs af organisationen

Når alt profildata er samlet på én platform, er det lettere at tilgå og anvende data på tværs af alle afdelinger.

Det er nemlig ikke kun marketing og salg, der har gavn af CDP for at skabe personlige kunderejser og målrettet markedsføring.

Alle afdelinger – kundeservice, support, HR – har gavn af CDP til at effektivisere og forbedre deres kommunikation med nye og eksisterende kunder.

 

Få opdateret og aktuelt data i real-tid

Udover at gemme profildata på en struktureret måde, opdaterer CDP’en dine profiler i real-tid og tildeler profilerne til bestemte segmenter.

Din CDP taler også sammen med dine andre systemer og opdaterer dem med værdifuldt data. Det vil sige, at de segmenter, som din CDP opbygger i real-tid, ud fra adfærdsdata fra eksempelvis et website, kan opdatere dit nyhedsbrevssystem og starte et e-mail flow eller en trigger-mail. 

 

Er du interesseret i at vide mere om CDP?

Vil du tage det næste skridt mod at have et mere datadreven website, eller i det hele taget bringe dine kundedata mere i spil i organisationen?

Start med at tage en snak med os omkring dit konkrete behov. Så finder vi ud af, hvordan en CDP kan give værdi til lige præcis din forretning.

Tag fat i Jesper for at høre mere om dine muligheder med en CDP. 

Jesper Goos 460x329
Jesper Goos
Afdelingsleder, Mail
+45 21 90 14 76 / jgo@peytz.dk