Skip to main content

Peytz er solgt til det europæiske bureau iO

Peytz bliver en del af et stort digitalt bureau, der tæller over 2000 ansatte og mere end 30 bureauer.

Vi er superglade og stolte. Peytz bliver nu en del af et stort digitalt bureau, der tæller over 2000 ansatte med mere end 30 bureauer i bl.a. Holland, Belgien, Sverige og Bulgarien.

iO vil styrke Peytz, give os større kapacitet og flere kompetencer og dermed gøre os i stand til at skabe endnu bedre digitale løsninger for vores kunder. Peytz vil fortsætte som selvstændigt bureau under iO, og vi forventer at vækste til omkring 300 medarbejdere inden for de næste par år. 

iO er i færd med en offensiv opkøbsstrategi i Europa, og Peytz er det første opkøb i Danmark og det tredje i Norden på et år. Det understøtter iO's ambitioner om at sammenbringe de bedste kompetencer og ressourcer på tværs af Europa til gavn for både nye og eksisterende kunder.

Hos Peytz glæder vi os til at få udbytte af iO’s samlede talentpulje, så vi fremover skabe endnu bedre løsninger for vores kunder.

”Salget af vores virksomhed til en europæisk sværvægter som iO er kulminationen på en fantastisk rejse for Peytz. At blive en del af iO vil ikke bare give os en større spilleplade og langt bredere kompetencer, det vil gøre os endnu bedre over for kunderne – og så vil det give vores nuværende og kommende medarbejdere mange spændende projekter på tværs af de mange markeder, iO opererer i. Det vil alt sammen skabe mange nye vækstmuligheder for os.”
Laust Jørgensen, CEO i Peytz.

iO har et mål om at skubbe digitaliseringen fremad for både kunderne og samfundet. Peytz er iO's første opkøb i Danmark, og CEO Pieter Janssens glæder sig over, at iO med købet af Peytz har sikret sig en stærk tilstedeværelse centralt i den nordiske region. I april 2021 købte iO det svenske bureau Stendahls, og forventer at tilføje endnu flere nordiske bureauer til porteføljen.

”Vi har været på en ambitiøs ’køb og byg’-rejse i Benelux-landene de seneste par år, og vi er nu i gang med det samme i de nordiske lande. København er i den forbindelse et must og i Peytz har vi fundet det perfekte match.” 
Pieter Janssens, CEO i iO.

Opkøb accelererer vækstplaner

Peytz blev stiftet i 2002 og vi er gennem årene vokset til at være et landets største full-service digitale bureauer med over 100 medarbejdere placeret i Danmark, Bulgarien og Moldova. Ambitionen er, at Peytz skal være 50 pct. større om tre år. Salget til iO skal accelerere disse vækstplaner.

”Mange bureauer har en tendens til at basere deres rådgivning på, hvad de har til rådighed af ledige ressourcer, og ikke nødvendigvis ud fra, hvilke kompetencer, der er brug for. Vi vil se tingene og løsningerne i et større perspektiv og det, at vi nu kan trække på over 2.000 talenter over hele Europa, giver os grund til at tro på, at vi kan nå langt længere ud, end vi er i dag.”
Laust Jørgensen, CEO i Peytz.

Stifteren Christian Peytz ser salget til iO som en vigtig milepæl for Peytz, og som en nødvendighed for at fastholde og udbygge sin position i et digitalt marked, der udvikler sig voldsomt i disse år.

”Efter et succesfuldt generationsskifte sidste år, er jeg meget stolt af, at vi kan bære mit livsværk ud i verden gennem en stor spiller som iO. I en verden, hvor digitaliseringen bliver mere og mere forretningskritisk, er tiden inde til, at Peytz skal være en del af noget større, så vi fortsat kan være en relevant samarbejdspartner for vores kunder. Det sker nu, og for mig har det været vigtigt, at vi fandt en partner, der giver udviklingsmuligheder, både forretningsmæssigt, men bestemt også for alle medarbejderne i Peytz samt datterselskaberne i Moldova og Bulgarien. Det har vi fundet i iO.”
Christian Peytz, stifter af Peytz.

Christian Peytz vil fortsætte som bestyrelsesmedlem i en overgangsfase, og fortsat vil have kontakt til kunderne.

Datterselskabet Peytz Mail er ikke inkluderet i salget til iO. Selskabet drives uden ændringer med den nuværende direktør, og Christian Peytz fortsætter som bestyrelsesformand.

Om iO

iO er et europæisk digitalt bureau, som bringer 2.000 digitale eksperter, fordelt på 12 hubs rundt omkring i Europa, sammen for at skabe teknologiske løsninger for virksomheder og organisationer, som bl.a. Brussels Airport, McDonalds, Akzo Nobel og Canon. I en offensiv vækststrategi har iO, alene inden for det seneste år,opkøbt tre nordiske bureauer.

Læs mere om iO her og her.