Forhandlerne i førersædet: En brugervenlig platform for alle
Volvo samarbejder med forskellige forhandlere, der hver især har deres egne Volvo-websites. Hver forhandler har frit spil til at administrere deres eget website og markedsføring. Men forhandlergruppen var så forskellig i deres behov, strategi og tilgang, at den digitale Volvo-fortælling blev kaotisk og utydelig – noget, der både påvirkede brugeroplevelsen og SEO-rangeringerne.
Volvos oprindelige platform imødekom ikke brugernes behov. De mindre forhandlere fandt systemet for komplekst, mens de større aktører ikke kunne implementere deres markedsføringsstrategier på grund af manglende funktioner. Samtidig ønskede Volvo at kommunikere en klar og ensartet brandfortælling – det samme look & feel på tværs af alle touchpoints. På den gamle platform gjorde hver bruger, hvad de ville, og Volvo skubbede sjældent indhold ud centralt. For at skabe en struktureret fortælling, der stemmer overens med Volvos branding, udviklede vi en centralt styret platform.