Viden fra Peytz – part of iO
Her på siden finder du vores blogindlæg, du kan downloade vores e-bøger, whitepapers og andet spændende content, der forhåbenligt gør dig klogere.

Whitepaper
AI
AI Large Language Models, som ChatGPT, har potentialet til at åbne en verden af muligheder, ikke mindst når det kommer til SEO og SEA. Efterhånden som disse værktøjer bliver mere udbredte, bliver det også klart, at de bliver mere komplekse systemer og at de kommer med en lang række muligheder. Derfor er det vigtigt, at man som virksomhed forstår deres potentiale og begrænsninger, før man begynder at arbejde med dem.
I dette whitepaper diskuterer vi udviklingen af disse modeller samt deres anvendelser og begrænsninger. Kort sagt: alt, hvad du har brug for at vide om AI og Large Language Models lige nu.

Whitepaper
Customer Data Platforms (CDP)
En Customer Data Platform indsamler dine kundedata fra forskellige platforme, ensretter dem så de kan give dig et 360° overblik.
I dette whitepaper har vi samlet alt, der er værd at vide om en CDP. Du får viden om hvordan du implementere en CDP i din organisation, hvad du kan opnå med en CDP og hvilke betingelser der er for at få det fulde udbytte af en CDP.

Whitepaper
Successful digital transformation
Digital transformation handler om at integrere digital teknologi i alle områder af virksomheden, og på den måde fundamentalt ændre den måde, man arbejder på for at leverer øget værdi til kunderne. Det er en stor udfordring for mange virksomheder, men ikke desto mindre vigtigt for at kunne tilbyde en bedre service til deres kunder.
I dette whitepaper gennemgår vi fem almindelige faldgruber, som vi støder på i forbindelse med digital transformation, og giver dig råd om, hvordan du undgår dem.

Whitepaper
The complete SEO guide
SEO, eller søgemaskineoptimering, er essentielt for den moderne virksomhed. 80% af internetbrugerne kommer aldrig længere end til den første side med søgeresultater og derfor bør du sikre dig, at din virksomhed vises dér. Det afhænger dog af en lang række faktorer f.eks. strukturen på dit website, dit indhold og dine links.
Men hvordan ser en idiotsikker SEO-strategi ud? En, der får dig til tops i søgeresultaterne? Det forklarer vi i dette whitepaper, hvor du også bliver klogere på hvordan du kan bruge indhold og søgeord med succes, hvilke aspekter, der er vigtige, og om den seneste udvikling inden for SEO, så du kan distancere dig fra dine konkurrenter.

Whitepaper
Headless
Med Headless CMS adskiller du din backend fra din frontend, og får dermed mulighed for at levere tilpasset indhold til dine forskellige kanaler. Men hvad betyder det helt præcist? Og kan din virksomhed håndtere kompleksiteten i et headless-system?
I dette whitepaper kigger vi nærmere på headless og guider dig gennem dine første skridt i den headless verden. Du bliver klogere på hvad headless er og hvornår en headless-tilgang er bedst for din virksomhed.

Whitepaper
Alternatives for Google Analytics 4
Hvor godt kender du egentlig Google Analytics 4? Når vi taler webanalyse, er Google Analytics et af de mest anvendte webanalyseværktøjer. Men hvilke alternativer findes der egentlig til GA4?
I dette whitepaper kan du blive klogere på hvorfor du måske skal vælge et alternativ til Google Analytics 4 og vi kigger på forskellige alternativer til Google Analytics 4.

Whitepaper
MACH
MACH - hvordan ved du, om det er det rigtige for din virksomhed? Microservices, API-first, Cloud-native SaaS og Headless har sikret sig deres plads blandt digitale udviklingsprojekter. Begreberne har eksisteret i nogen tid og er allerede ret velkendte, men paraplybetegnelsen MACH er ny. Vil det snart blive nævnt i samme åndedrag som Cloud og SaaS? Og hvornår vil det være værd at investere i MACH?
I dette whitepaper kan du blive klogere på MACH, og du får 7 spørgsmål du bør stille inden du beslutter, om MACH er det rigtige for din virksomhed.

Whitepaper
Getting started with Google Analytics 4
Google Analytics 4 har flere nye features herunder skalérbarhed, privacy-centreret måling, machine learning og udvidelse af platformens integrationsfunktioner. Det gør GA fuldt fremtidssikret - og det vil du også være, når du har læst dette whitepaper.
I dette whitepaper kan du læse mere om Google Analytics 4, forskellene på Universal Analytics og Google Analytics 4, hvordan du kommer i gang med Google Analytics 4, hvordan du opretter en Google Analytics 4-ejendom og hvilke konsekvenser der er ved at skifte til GA4.