Brugerpaneler

Kontakt

Jens Poder, Innovationsdirektør

Hvad er et brugerpanel?

Et brugerpanel er en række af jeres egne brugere, der har sagt ja til at deltage i brugerundersøgelser såsom telefoninterviews, tænke-højt brugertest, spørgeskemaundersøgelser eller lignende.

Ideelt set bør et brugerpanel inddrages hele tiden, løbende til både stort og småt.

Et brugerpanel kan nemlig bidrage med uvurderlig viden i hele processen fra innovation over validering til sluttest, og naturligvis til de løbende forbedringer.

Inddrag brugerpanelet løbende

Brugerpanelet er segmenteret og sammensat efter jeres behov, hvilket betyder, at når I vil afvikle brugerundersøgelser, kan I let udvælge præcis de målgrupper, I vil have fat i.

I ved altså på forhånd, hvor gamle brugerne er, hvilket region de kommer fra m.m., men I kan også segmentere panelet efter f.eks. industri, uddannelsesniveau eller kunderelation. Dette aftaler vi på en workshop med jer, inden brugerpanelet startes op.

Et brugerpanel kan nedsættes som et fast panel, som løbende inddrages i designprocessen, hvor de kan komme med input og konkrete løsningsforslag. Men et brugerpanel kan også etableres i forbindelse med enkeltstående optimeringer eller til et vurdere en konkret opgave. Panelet muliggør, at vi kan rykke hurtigt. Sende en mail og lave en test i løbet af et par dage, uden at skulle bøvle med, hvordan vi kommer i kontakt med de rigtige brugere. Alle mails sendes via Peytz Mail, som er vores eget danske e-mailsystem, som indeholder et væld af muligheder.

Fordelene ved et brugerpanel

Mange virksomheder, der allerede har et brugerpanel, har i virkeligheden bare et excel-ark med en liste af personoplysninger, der ligger i én eller anden fællesmappe, og som også nogle gange ligger lidt for længe lokalt på forskellige medarbejderes computere.

I disse GDPR-tider, er der behov for ordentlig praksis med dette, og det er blandt andet noget af det, vi kan hjælpe jer med.

Med et brugerpanel hos Peytz får I:

  • Sikret opbevaring af personoplysninger i compliance med GDPR, ISO 27001

I får også:

  • En panel-platform, hvor I kan sende mails fra
  • En mailskabelon, der passer til jeres design ift. logo, font, farver m.m.
  • Oplæring i brug af panel-platform
  • Vi står også til rådighed for:
  • Hurtig afvikling af brugerundersøgelser til markedets bedste priser
  • Rapportering efter jeres behov, på skrift og/eller video
  • Rådgivning på højt niveau indenfor en bred fane af IT, digitalisering, optimering m.m.

Hvordan kommer brugerne med i panelet?

Et brugerpanel med jeres egne brugere rekrutteres via jeres kanaler. Det kan være via:

- Pop-up på hjemmesiden
- Sociale medier
- Nyhedsbreve

Vi hjælper jer hele vejen.

I får landingsside til rekruttering, hvor brugerne svarer på de spørgsmål, som brugerpanelet er segmenteret efter.

Fordelen ved sådan en landingsside er, at der kan rekrutteres fra mange kanaler via. et link. Landingssiden importerer automatisk brugere til brugerpanelet, så der let kan tilføjes friske brugere.

I får jeres eget subdomæne, så jeres landingssides URL bliver [jeresvirksomhed].brugerpaneler.dk.

Hvis I ikke har jeres eget pop-up system tilgængeligt, stiller vi et til rådighed.

Case: DMI

DMI Brugerpanelet består af over 2000 vejrinteresserede brugere, fordelt mellem både privatpersoner og erhvervsbrugere. Vi har baggrundsviden om de enkelte brugere f.eks. alder, vejr-interesser, erhverv. Al data opbevares i det GDPR-godkendte panelsystem.

Kontakt os

Tag fat i Jens Poder eller Randi Hovmann for en uforpligtende snak om UX og servicedesign. Jens er en særdeles dygtig og erfaren strateg og konceptudvikler. Randi er specialist i digital strategi og digital branding med 20 års erfaring.

Jens Poder 460x329
Jens Poder
Innovationsdirektør
+45 21 72 88 82 / jp@peytz.dk

Randi

Randi Hovmann 1394x1000
Randi Hovmann
Direktør, Creative
+45 72 20 01 01 / rho@peytz.dk

Inspiration