Med udgangspunkt i en indsigtsanalyse foretog Peytz Creative en række interviews, med det formål at indsamle og konsolidere relevante data til at understøtte det kommende design. Der blev både udført interviews med potentielle kunder i målgrupperne og med sælgere fra NKT Photonics – alt sammen for tilbundsgående at forstå, hvordan rejsen mod at købe en laser foregår i virkeligheden og hvilken rolle sitet spiller i selve købsprocessen.
NKT Photonics ønskede en gennemgang af navigationen på sitet, og ved hjælp af User Experience (UX) kunne Peytz Creative kortlægge brugeroplevelsen af navigationen på det gamle site og udarbejde forslag til forbedringer. Det blev lagt stor vægt på, at det skulle være let at komme til sitets forskellige kontaktpunkter, da NKT Photonics i højere grad ønskede at brugerne anvender deres kontaktformularer.
Peytz Creative var også inden over hele designfasen, hvor der var fokus på at re-designe layoutet. Også her kunne input fra UX-fasen inddrages, da de to faser overlapper hinanden på mange områder. Formålet var at skabe et moderne og overskueligt design, der understøtter de kvalitetsprodukter NKT Photonics er kendt for, og samtidig skabe et godt flow på hele sitet for at øge den generelle brugeroplevelse.