Redaktørerne skal skrive til studerende på en måde, som de kan relatere til. En balance mellem at lyde professionelle og være tæt på målgruppen.
Alle de mange skriveråd, som blev præsenteret på redaktørernes workshop, vil altid være afhængig af fortolkning. Sådan er det med ord. Men ved at skabe et rum, hvor redaktørerne kunne arbejde tæt sammen om, hvordan de skal kommunikere på ’MitVIA’, vil det uden tvivl sætte et mere ensartet præg på den tone, de studerende møder på den nye studieportal.
Redaktørerne har i samlet flok modtaget skabeloner og guides til at forny kommunikationen – og de har taget dem i brug.
En levende streg
For at opfylde ønsket om at gøre den visuelle identitet mere levende og samtidigt gøre det enkelt for de studerende at finde rundt, bliver farver brugt til at skabe genkendelighed og identificere et tema. VIA University College har desuden en stor samling unikke ikoner, som fik nyt liv med små animationer, der byder brugeren velkommen til en ny sektion i studieportalen.
Et logo der disrupter
Arbejdet med logoet til ’MitVIA’ tog afsæt i et disruptionkoncept, som kunstneren Banksy nærmest er blevet synonym med. Han tilføjer sit eget element eller en kommentar til et eksisterende objekt og skaber derved en ny betydning og kontekst.
Dette princip ligger bag udformningen af logoet til ’Mit VIA’, der disrupter VIA University College som institution – og skaber de studerendes eget rum.