Fasthold din synlighed, når søgning flytter sig væk fra Google
På denne morgeninspiration deler Jonas Vahr fra Calibrate – part of iO sin viden om, hvordan AI fundamentalt har ændret vores søgeadfærd, og hvad det betyder for SEO i 2026 og årene frem. Du får indblik i, hvordan din virksomhed forbliver synlige i en tid, hvor Google ikke længere nødvendigvis er den primære adgang til dine kunder og brugeres information.
Der er et øget fokus på Generative Engine Optimization (GEO), og derfor er det en afgørende disciplin i takt med, at AI-værktøjer som ChatGPT, Perplexity og Google AI Mode har ændret måden, vi søger og finder information på.
Søgning foregår ikke længere kun i traditionelle søgemaskiner, men på tværs af platforme, i chats og via AI-assistenter. Det stiller nye krav til din digitale strategi og klassisk SEO er ikke længere nok. GEO er en strategisk tilgang til at sikre synlighed i AI-drevne søgeresultater og svar.
Jonas vil præsentere konkrete eksempler og cases fra virkeligheden og vise, hvordan førende brands allerede i dag får en betydelig del af deres trafik fra AI-søgeplatforme. Derudover deler han de vigtigste SEO- og GEO-tendenser for 2026, så du ved, hvordan du bedst forbereder din virksomhed på fremtiden og kan komme i gang med det samme.