Skip to main content

Ret&Råd

Peytz har netop leveret et nyt website til Ret&Råd Advokater, hvor der har været fokus på samspillet mellem hovedsitet og de 20 lokalsites.

I foråret 2022 gik Ret&Råd online med et nyt website. Peytz har i tæt samarbejde med Ret&Råd, gennem flere etaper udviklet koncept, UX og design, samt det endelige WordPress-site. Efter lanceringen har Peytz hjulpet Ret&Råd med løbende SEO-optimering, revurdering og tilpasning af indholdet på sitet. 
 

"Vores nye hjemmeside er blevet rigtig flot og har en række nye features, som vi glæder os til at sætte i spil. Peytz har været gode til at se vores behov og har sat sig godt ind i vores organisation." siger Celia Juul, Marketingansvarlig Ret&Råd.

Ret og Råd - et enkelt og fleksibelt website

 

Ret&Råd havde et ønske om et mere enkelt og fleksibelt website, hvor det skulle være let at administrere indhold på tværs af de 20 lokalafdelingers websider. Peytz anbefalede en løsning i WordPress, fordi udviklingstiden er kort, driften billig og redaktøropgaverne kan løses uhyre enkelt. 

 

For at imødekomme de ønsker Ret&Råd havde til deres nye website, var det nødvendigt at udvikle flere custom elementer til websitet, bl.a. et dynamisk artikel-element samt et teaser element.

 

Sitet til Ret&Råd endte ud i en kompleks løsning grundet de mange forskellige indholdselementer og undersider. Med den indbyggede Gutenberg-editor kan alle redaktør- og administratoropgaver dog løses effektivt, hurtigt og brugervenligt.

Multisite med masser af funktionaliteter

 

Ret&Råds 20 lokalafdelinger er essentielle for forretningen i forhold til den lokale forankring og netværket for kunderne. Derfor var det vigtigt, at alt indhold både linkes til hovedsitet og til de enkelte lokalafdelingerne, således at artikler bliver distribueret på tværs af skribenter, kontorer og fagområder. 

Løsningen endte derfor ud i et såkaldt “multisite”, hvor hvert lokalkontor har sin egen hjemmeside. Det enkelte lokalkontor kan bygge egen side op med selvvalgt struktur og navigation ud fra de tilgængelige elementer og med det indhold, der anses for relevant.

 

Det er ligeledes muligt, at trække indhold fra hovedsitet som kan bruges “en-til-en” eller i en tilrettet lokal udgave. Når der trækkes indhold fra hovedsitet, vil der blive sat en såkaldt cannonical-URL, således at afdelingerne ikke rammes af “duplicate content”.

 

“Vi er meget tilfredse med samarbejdet med Peytz. I hele forløbet omkring udviklingen af vores nye hjemmeside, har vi været i tæt dialog med bureauet omkring opgaver, tidsplan og økonomi.” Celia O.V. Juul, Marketingansvarlig Ret&Råd

“Vi er meget tilfredse med samarbejdet med Peytz. I hele forløbet omkring udviklingen af vores nye hjemmeside, har vi været i tæt dialog med bureauet omkring opgaver, tidsplan og økonomi.” 
 

Celia Juul, Marketingansvarlig Ret&Råd.

Skærmbillede 2022-04-04 kl. 15.00.16

Fokus på leads til lokalafdelingerne

 

Kontaktformularen er et vigtigt element for Ret&Råd. Kontaktformularer er placeret f.eks. i forbindelse med en artikel, og giver Ret&Råd mulighed for dels at gøre det nemt for brugerne at komme i kontakt med et lokalkontor eller advokat, dels at konvertere den besøgende til et lead.

 

For at sikre, at den centrale marketingafdeling let kunne fordele og måle på de indkomne leads, implementerede vi et WordPress plugin Gravity Forms. Da en artikel kan være synlig på flere lokalsider, er formularene tilknyttet den enkelte lokalafdeling, hvilket sikrer, at leads tilknyttes den korrekte afdeling.

SEO og strukturerede data

 

Ret&Råd ønskede størst muligt synlighed i søgemaskinerne, derfor anbefalede Peytz Schema Markup. Schema Markup er et tool, der strukturerer indhold på et website så Google og andre søgemaskiner kan vise relevante informationer fra det pågældende website, f.eks. kontaktinformationer, artikler og adresser.

Det betyder, at Schema Markup hjælper til, at Ret&Råd fylder mere i søgeresultaterne, viser væsentligt mere relevant indhold og dermed virker mere appellerende for brugerne at klikke på. 

 

Brug af strukturerede data, dvs. Schema Markup kan også have en positiv indflydelse på søgemaskineoptimering (SEO). For at understøtte SEO-optimeringen har vi tilføjet Yoast SEO-plugin til Ret&Råd’s WordPress-løsning. Yoast SEO giver medarbejderne adgang til en SEO-analyse, der giver anbefalinger til optimeringer af indholdet, så det får det rigtige fokus, automatiserede SEO-forbedringer samnt læsbarhedsanalyse.

 

“Hjemmesiden er udviklet indenfor det aftalte budget og det sætter vi naturligvis stor pris på. Peytz’ team havde brugbare ideer og løsninger, og vi har værdsat den gode og tætte dialog undervejs. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet.” siger Mette Vestergård, Sekretariatsleder Ret&Råd

Om Ret&Råd Advokater

 

Ret&Råd er en kæde af advokatvirksomheder, der hver især er selvstændige og økonomisk uafhængige juridiske enheder. I alt er har kæden over 60 advokater fordelt på 20 lokalkontorer samt lokale mødefaciliteter. De 20 kontorer dækker hver især én eller flere selvstændige CVR-numre afhængig af, om kontorerne er organiseret som selskaber eller som kontorfællesskaber.